Kanunlar - Sayı: 7545

Kanun Kanunlar 7545 19 Mart 2025
Genel Bakış
PDF Görüntüle
Yapı (69)
İlişki Ağı (0)
PDF Doküman

PDF Görüntüleyici

Tarayıcınız PDF görüntülemeyi desteklemiyor

PDF İndir
Doküman Yapısı
Madde
MADDE 1
(1) Bu Kanunun amacı, Türkiye Cumhuriyeti’nin siber uzaydaki milli gücünü meydana getiren bütün unsurlarına karşı içten ve dıştan yöneltilen mevcut ve muhtemel tehditlerin tespit ve bertaraf edilmesi,...
Fikra
(1)
Bu Kanunun amacı, Türkiye Cumhuriyeti’nin siber uzaydaki milli gücünü meydana getiren bütün unsurlarına karşı içten ve dıştan yöneltilen mevcut ve muhtemel tehditlerin tespit ve bertaraf edilmesi, sib...
Madde
MADDE 2
(1) Bu Kanun, siber uzayda varlık gösteren, faaliyet yürüten, hizmet sunan kamu kurum ve kuruluşları, kamu kurumu niteliğinde mesl
Fikra
(1)
Bu Kanun, siber uzayda varlık gösteren, faaliyet yürüten, hizmet sunan kamu kurum ve kuruluşları, kamu kurumu niteliğinde mesl
Madde
MADDE 3
(1) Bu Kanunda geçen; a) Barındırma: Bilişim sistemlerinin harici bir veri merkezinde bulundurulmasını, b) Başkan: Siber Güvenlik Başkanını, c) Başkanlık: Siber Güvenlik Başkanlığını, ç) Bilişim siste...
Fikra
(1)
Bu Kanunda geçen; a) Barındırma: Bilişim sistemlerinin harici bir veri merkezinde bulundurulmasını, b) Başkan: Siber Güvenlik Başkanını, c) Başkanlık: Siber Güvenlik Başkanlığını, ç) Bilişim sistemler...
Bent
a)
Barındırma: Bilişim sistemlerinin harici bir veri merkezinde bulundurulmasını,
Bent
b)
Başkan: Siber Güvenlik Başkanını,
Bent
c)
Başkanlık: Siber Güvenlik Başkanlığını,
Bent
ç)
Bilişim sistemleri: Bilgi ve iletişim t
Madde
MADDE 4
(1) Siber güvenliğin sağlanmasında temel ilkeler şunlardır: a) Siber güvenlik milli güvenliğin ayrılmaz bir parçasıdır. b) Kritik altyapı ve bilişim sistemlerinin korunması ile güvenli bir siber uzay ...
Fikra
(1)
Siber güvenliğin sağlanmasında temel ilkeler şunlardır: a) Siber güvenlik milli güvenliğin ayrılmaz bir parçasıdır. b) Kritik altyapı ve bilişim sistemlerinin korunması ile güvenli bir siber uzay oluş...
Bent
a)
Siber güvenlik milli güvenliğin ayrılmaz bir parçasıdır.
Bent
b)
Kritik altyapı ve bilişim sistemlerinin korunması ile güvenli bir siber uzay oluşturulması temel hedeftir.
Bent
c)
Siber güvenlikle ilgili çalışmalar kurumsallık, sür
Madde
MADDE 5
(1) Başkanlığın görevleri şunlardır: a) İlgili mevzuatta yer alan görevleri yapmak. b) Kritik altyapılar ve bilişim sistemlerinin siber dayanıklılığının artırılmasına, siber saldırılara karşı korunmas...
Fikra
(1)
Başkanlığın görevleri şunlardır: a) İlgili mevzuatta yer alan görevleri yapmak. b) Kritik altyapılar ve bilişim sistemlerinin siber dayanıklılığının artırılmasına, siber saldırılara karşı korunmasına,...
Bent
a)
İlgili mevzuatta yer alan görevleri yapmak.
Bent
b)
Kritik altyapılar ve bilişim sistemlerinin siber dayanıklılığının artırılmasına, siber saldırılara karşı korunmasına, gerç
Madde
MADDE 6
(1) Başkanlık, görevlerini yerine getirirken aşağıdaki yetkileri kullanır: a) İlgili mevzuatta yer alan yetkileri kullanmak. b) Bu Kanun kapsamındakilerin siber saldırılara karşı korunması ve bu saldı...
Fikra
(1)
Başkanlık, görevlerini yerine getirirken aşağıdaki yetkileri kullanır: a) İlgili mevzuatta yer alan yetkileri kullanmak. b) Bu Kanun kapsamındakilerin siber saldırılara karşı korunması ve bu saldırıla...
Bent
a)
İlgili mevzuatta yer alan yetkileri kullanmak.
Bent
b)
Bu Kanun kapsamındakilerin siber saldırılara karşı korunması ve bu saldırıların kaynağına karşı caydırıcılık sağlanması için ger
Madde
MADDE 7
(1) Bu Kanun kapsamında yer alan ve bilişim sistemleri kullanmak suretiyle hizmet sunan, veri toplayan, işleyen ve benzeri faaliyet yürütenlerin siber güvenliğe ilişkin görev ve sorumlulukları şunlard...
Fikra
(1)
Bu Kanun kapsamında yer alan ve bilişim sistemleri kullanmak suretiyle hizmet sunan, veri toplayan, işleyen ve benzeri faaliyet yürütenlerin siber güvenliğe ilişkin görev ve sorumlulukları şunlardır: ...
Bent
a)
Başkanlığın görev ve faaliyetleri kapsamında talep ettiği her türlü veri, bilgi, belge, donanım, yazılım ve diğer her türlü katkıyı öncelikle ve zamanında Başkanlığa iletm
Madde
MADDE 8
(1) Başkanlık, bu Kanunda belirtilen görevleri ile ilgili olarak ger
Fikra
(1)
Başkanlık, bu Kanunda belirtilen görevleri ile ilgili olarak ger
Madde
MADDE 9
(1) Siber Güvenlik Kurulu; Cumhurbaşkanı, Cumhurbaşkanı Yardımcısı, Adalet Bakanı, Dışişleri Bakanı, İçişleri Bakanı, Milli Savunma Bakanı, Sanayi ve T
Fikra
(1)
Siber Güvenlik Kurulu; Cumhurbaşkanı, Cumhurbaşkanı Yardımcısı, Adalet Bakanı, Dışişleri Bakanı, İçişleri Bakanı, Milli Savunma Bakanı, Sanayi ve T
Madde
MADDE 10
(1) Başkanlıkta siber güvenliğin sağlanması ile ilgili görevleri
Fikra
(1)
Başkanlıkta siber güvenliğin sağlanması ile ilgili görevleri
Madde
MADDE 11
(1) Başkanlıkta istihdam edilen personelden ilgili mevzuatı kapsamında diğer kamu kurum ve kuruluşlarına karşı zorunlu hizmet yükümlülüğü bulunanların Başkanlıkta geçen hizmet süreleri, ilgili kamu ku...
Fikra
(1)
Başkanlıkta istihdam edilen personelden ilgili mevzuatı kapsamında diğer kamu kurum ve kuruluşlarına karşı zorunlu hizmet yükümlülüğü bulunanların Başkanlıkta geçen hizmet süreleri, ilgili kamu kurum ...
Madde
MADDE 12
(1) Başkanlıkta kadrolu veya sözleşmeli statüde görev yapanlardan Başkanlık ile herhangi bir nedenle ilişiği kesilenler Başkanlıktan muvafakat almadan iki yıl süreyle yurt içi veya yurt dışında siber ...
Fikra
(1)
Başkanlıkta kadrolu veya sözleşmeli statüde görev yapanlardan Başkanlık ile herhangi bir nedenle ilişiği kesilenler Başkanlıktan muvafakat almadan iki yıl süreyle yurt içi veya yurt dışında siber güve...
Madde
MADDE 13
(1) Başkanlık tarafından yürütülen görev ve faaliyetler kapsamında edinilen kamuya, ilgililere ve üçüncü kişilere ait gizlilik taşıyan bilgiler, kişisel veriler, ticari sırlar ve bunlara ait belgeler ...
Fikra
(1)
Başkanlık tarafından yürütülen görev ve faaliyetler kapsamında edinilen kamuya, ilgililere ve üçüncü kişilere ait gizlilik taşıyan bilgiler, kişisel veriler, ticari sırlar ve bunlara ait belgeler mevz...
Madde
MADDE 14
(1) Başkanlığın gelirleri; a) Genel bütçeden yapılacak Hazine yardımlarından, b) Başkanlığın faaliyetlerinden elde edilen gelirlerden, c) Başkanlık tarafından verilen idari para cezalarından elde edil...
Fikra
(1)
Başkanlığın gelirleri; a) Genel bütçeden yapılacak Hazine yardımlarından, b) Başkanlığın faaliyetlerinden elde edilen gelirlerden, c) Başkanlık tarafından verilen idari para cezalarından elde edilen g...
Bent
a)
Genel bütçeden yapılacak Hazine yardımlarından,
Bent
b)
Başkanlığın faaliyetlerinden elde edilen gelirlerden,
Bent
c)
Başkanlık tarafından verilen idari para cezalarından elde edilen gelirlerden,
Bent
ç)
Kanun ve kararnamelerle kurulu bulunan ve kurulacak olan fonların gelirlerinden Cumhurbaşkanı kararıyla yüzde 10’una kadar aktarılacak tutarlardan,
Bent
d)
Diğer gelirlerden, oluşur. Muafiyetler
Madde
MADDE 15
(1) Başkanlığın ihtiyaçları kapsamında yurt dışından ithalat veya hibe yoluyla sağlanacak her türlü malzeme, araç, gereç, makine, cihaz ve sistemleri ve bunların araştırma, geliştirme, eğitim, üretim,...
Fikra
(1)
Başkanlığın ihtiyaçları kapsamında yurt dışından ithalat veya hibe yoluyla sağlanacak her türlü malzeme, araç, gereç, makine, cihaz ve sistemleri ve bunların araştırma, geliştirme, eğitim, üretim, mod...
Madde
MADDE 16
(1) Kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere bu Kanunla yetkilendirilen mercilerin ve denetim görevlilerinin görev ve yetkileri kapsamında istedikleri bilgi, belge, yazılım, veri ve donanımı vermey...
Fikra
(1)
Kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere bu Kanunla yetkilendirilen mercilerin ve denetim görevlilerinin görev ve yetkileri kapsamında istedikleri bilgi, belge, yazılım, veri ve donanımı vermeyenle...
Fikra
(2)
Bu Kanun uyarınca alınması ger
Madde
MADDE 17
(1) İdari para cezalarının uygulanmasından önce ilgilinin savunması alınır. Savunma istendiğine ilişkin yazının tebliğ tarihinden itibaren otuz gün içinde savunma verilmemesi halinde, ilgilinin savunm...
Fikra
(1)
İdari para cezalarının uygulanmasından önce ilgilinin savunması alınır. Savunma istendiğine ilişkin yazının tebliğ tarihinden itibaren otuz gün içinde savunma verilmemesi halinde, ilgilinin savunma ha...
Fikra
(2)
Bu Kanunda tanımlanan kabahatlerden birinin idari yaptırım kararı verilinceye kadar birden çok işlendiğinin tespit edilmesi halinde ilgili gerç
Madde
MADDE 18
(1) Siber güvenlik ürün, sistem, yazılım, donanım ve hizmetlerin yurt dışına satışı, Başkanlıkça belirlenec
Fikra
(1)
Siber güvenlik ürün, sistem, yazılım, donanım ve hizmetlerin yurt dışına satışı, Başkanlıkça belirlenec
Madde
MADDE 19
(1) (27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile ilgili olup, yerine işlenmiştir.) (2) (10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile ilgili olup, yerine ...
Fikra
(1)
(27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile ilgili olup, yerine işlenmiştir.)
Fikra
(2)
(10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile ilgili olup, yerine işlenmiştir.)
Fikra
(3)
4/5/2007 tarihli ve 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun ile ilgili olup, yerine işlenmiştir.)
Fikra
(4)
5/11/2008 tarihli ve 5809 sayılı El
Madde
MADDE 1
(1) Bilgi T
Fikra
(1)
Bilgi T
Madde
MADDE 20
(1) Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 21
(1) Bu Kanun hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Kanun hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 1
(1) Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanlığına ve Dijital Dönüşüm Ofisine ait ve münhasıran ulusal siber güvenlik faaliyetleri kapsamında kullanılan her türlü taşınır, bilgi işlem altyapısı v...
Yururluk
YÜRÜRLÜK
ten kaldırılan hükümler MADDE 19- (1) (27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile ilgili olup, yerine işlenmiştir.) (2) (10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontr...
Yurutme
YÜRÜTME
k, bu kapsamda zafiyet ve sızma testleri ile varlıklara yönelik risk analizleri yapmak veya yaptırmak, siber tehditlerle mücadele etm
PDF Tam Görünüm Yeni Sekmede Aç
Tam Yapı Görünümü (69 madde)
Madde
MADDE 1
(1) Bu Kanunun amacı, Türkiye Cumhuriyeti’nin siber uzaydaki milli gücünü meydana getiren bütün unsurlarına karşı içten ve dıştan yöneltilen mevcut ve muhtemel tehditlerin tespit ve bertaraf edilmesi, siber olayların muhtemel etkilerini azaltmaya yönelik esasların belirlenmesi, kamu kurum ve kuruluşları, kamu kurumu niteliğinde mesl
Fikra
(1)
Bu Kanunun amacı, Türkiye Cumhuriyeti’nin siber uzaydaki milli gücünü meydana getiren bütün unsurlarına karşı içten ve dıştan yöneltilen mevcut ve muhtemel tehditlerin tespit ve bertaraf edilmesi, siber olayların muhtemel etkilerini azaltmaya yönelik esasların belirlenmesi, kamu kurum ve kuruluşları, kamu kurumu niteliğinde mesl
Madde
MADDE 2
(1) Bu Kanun, siber uzayda varlık gösteren, faaliyet yürüten, hizmet sunan kamu kurum ve kuruluşları, kamu kurumu niteliğinde mesl
Fikra
(1)
Bu Kanun, siber uzayda varlık gösteren, faaliyet yürüten, hizmet sunan kamu kurum ve kuruluşları, kamu kurumu niteliğinde mesl
Madde
MADDE 3
(1) Bu Kanunda geçen; a) Barındırma: Bilişim sistemlerinin harici bir veri merkezinde bulundurulmasını, b) Başkan: Siber Güvenlik Başkanını, c) Başkanlık: Siber Güvenlik Başkanlığını, ç) Bilişim sistemleri: Bilgi ve iletişim t
Fikra
(1)
Bu Kanunda geçen; a) Barındırma: Bilişim sistemlerinin harici bir veri merkezinde bulundurulmasını, b) Başkan: Siber Güvenlik Başkanını, c) Başkanlık: Siber Güvenlik Başkanlığını, ç) Bilişim sistemleri: Bilgi ve iletişim t
Bent
a)
Barındırma: Bilişim sistemlerinin harici bir veri merkezinde bulundurulmasını,
Bent
b)
Başkan: Siber Güvenlik Başkanını,
Bent
c)
Başkanlık: Siber Güvenlik Başkanlığını,
Bent
ç)
Bilişim sistemleri: Bilgi ve iletişim t
Madde
MADDE 4
(1) Siber güvenliğin sağlanmasında temel ilkeler şunlardır: a) Siber güvenlik milli güvenliğin ayrılmaz bir parçasıdır. b) Kritik altyapı ve bilişim sistemlerinin korunması ile güvenli bir siber uzay oluşturulması temel hedeftir. c) Siber güvenlikle ilgili çalışmalar kurumsallık, sür
Fikra
(1)
Siber güvenliğin sağlanmasında temel ilkeler şunlardır: a) Siber güvenlik milli güvenliğin ayrılmaz bir parçasıdır. b) Kritik altyapı ve bilişim sistemlerinin korunması ile güvenli bir siber uzay oluşturulması temel hedeftir. c) Siber güvenlikle ilgili çalışmalar kurumsallık, sür
Bent
a)
Siber güvenlik milli güvenliğin ayrılmaz bir parçasıdır.
Bent
b)
Kritik altyapı ve bilişim sistemlerinin korunması ile güvenli bir siber uzay oluşturulması temel hedeftir.
Bent
c)
Siber güvenlikle ilgili çalışmalar kurumsallık, sür
Madde
MADDE 5
(1) Başkanlığın görevleri şunlardır: a) İlgili mevzuatta yer alan görevleri yapmak. b) Kritik altyapılar ve bilişim sistemlerinin siber dayanıklılığının artırılmasına, siber saldırılara karşı korunmasına, gerç
Fikra
(1)
Başkanlığın görevleri şunlardır: a) İlgili mevzuatta yer alan görevleri yapmak. b) Kritik altyapılar ve bilişim sistemlerinin siber dayanıklılığının artırılmasına, siber saldırılara karşı korunmasına, gerç
Bent
a)
İlgili mevzuatta yer alan görevleri yapmak.
Bent
b)
Kritik altyapılar ve bilişim sistemlerinin siber dayanıklılığının artırılmasına, siber saldırılara karşı korunmasına, gerç
Madde
MADDE 6
(1) Başkanlık, görevlerini yerine getirirken aşağıdaki yetkileri kullanır: a) İlgili mevzuatta yer alan yetkileri kullanmak. b) Bu Kanun kapsamındakilerin siber saldırılara karşı korunması ve bu saldırıların kaynağına karşı caydırıcılık sağlanması için ger
Fikra
(1)
Başkanlık, görevlerini yerine getirirken aşağıdaki yetkileri kullanır: a) İlgili mevzuatta yer alan yetkileri kullanmak. b) Bu Kanun kapsamındakilerin siber saldırılara karşı korunması ve bu saldırıların kaynağına karşı caydırıcılık sağlanması için ger
Bent
a)
İlgili mevzuatta yer alan yetkileri kullanmak.
Bent
b)
Bu Kanun kapsamındakilerin siber saldırılara karşı korunması ve bu saldırıların kaynağına karşı caydırıcılık sağlanması için ger
Madde
MADDE 7
(1) Bu Kanun kapsamında yer alan ve bilişim sistemleri kullanmak suretiyle hizmet sunan, veri toplayan, işleyen ve benzeri faaliyet yürütenlerin siber güvenliğe ilişkin görev ve sorumlulukları şunlardır: a) Başkanlığın görev ve faaliyetleri kapsamında talep ettiği her türlü veri, bilgi, belge, donanım, yazılım ve diğer her türlü katkıyı öncelikle ve zamanında Başkanlığa iletm
Fikra
(1)
Bu Kanun kapsamında yer alan ve bilişim sistemleri kullanmak suretiyle hizmet sunan, veri toplayan, işleyen ve benzeri faaliyet yürütenlerin siber güvenliğe ilişkin görev ve sorumlulukları şunlardır: a) Başkanlığın görev ve faaliyetleri kapsamında talep ettiği her türlü veri, bilgi, belge, donanım, yazılım ve diğer her türlü katkıyı öncelikle ve zamanında Başkanlığa iletm
Bent
a)
Başkanlığın görev ve faaliyetleri kapsamında talep ettiği her türlü veri, bilgi, belge, donanım, yazılım ve diğer her türlü katkıyı öncelikle ve zamanında Başkanlığa iletm
Madde
MADDE 8
(1) Başkanlık, bu Kanunda belirtilen görevleri ile ilgili olarak ger
Fikra
(1)
Başkanlık, bu Kanunda belirtilen görevleri ile ilgili olarak ger
Madde
MADDE 9
(1) Siber Güvenlik Kurulu; Cumhurbaşkanı, Cumhurbaşkanı Yardımcısı, Adalet Bakanı, Dışişleri Bakanı, İçişleri Bakanı, Milli Savunma Bakanı, Sanayi ve T
Fikra
(1)
Siber Güvenlik Kurulu; Cumhurbaşkanı, Cumhurbaşkanı Yardımcısı, Adalet Bakanı, Dışişleri Bakanı, İçişleri Bakanı, Milli Savunma Bakanı, Sanayi ve T
Madde
MADDE 10
(1) Başkanlıkta siber güvenliğin sağlanması ile ilgili görevleri
Fikra
(1)
Başkanlıkta siber güvenliğin sağlanması ile ilgili görevleri
Madde
MADDE 11
(1) Başkanlıkta istihdam edilen personelden ilgili mevzuatı kapsamında diğer kamu kurum ve kuruluşlarına karşı zorunlu hizmet yükümlülüğü bulunanların Başkanlıkta geçen hizmet süreleri, ilgili kamu kurum ve kuruluşunun da muvafakati alınmak kaydıyla, söz konusu yükümlülük sürelerinden düşülür. Yasak hükümler
Fikra
(1)
Başkanlıkta istihdam edilen personelden ilgili mevzuatı kapsamında diğer kamu kurum ve kuruluşlarına karşı zorunlu hizmet yükümlülüğü bulunanların Başkanlıkta geçen hizmet süreleri, ilgili kamu kurum ve kuruluşunun da muvafakati alınmak kaydıyla, söz konusu yükümlülük sürelerinden düşülür. Yasak hükümler
Madde
MADDE 12
(1) Başkanlıkta kadrolu veya sözleşmeli statüde görev yapanlardan Başkanlık ile herhangi bir nedenle ilişiği kesilenler Başkanlıktan muvafakat almadan iki yıl süreyle yurt içi veya yurt dışında siber güvenlik alanında resmi veya özel başka hiçbir görev alamaz ve bu alanda ticaretle uğraşamaz, serbest mesl
Fikra
(1)
Başkanlıkta kadrolu veya sözleşmeli statüde görev yapanlardan Başkanlık ile herhangi bir nedenle ilişiği kesilenler Başkanlıktan muvafakat almadan iki yıl süreyle yurt içi veya yurt dışında siber güvenlik alanında resmi veya özel başka hiçbir görev alamaz ve bu alanda ticaretle uğraşamaz, serbest mesl
Madde
MADDE 13
(1) Başkanlık tarafından yürütülen görev ve faaliyetler kapsamında edinilen kamuya, ilgililere ve üçüncü kişilere ait gizlilik taşıyan bilgiler, kişisel veriler, ticari sırlar ve bunlara ait belgeler mevzuat gereği yetkili kılınan mercilerden başkasına açıklanamaz, gerç
Fikra
(1)
Başkanlık tarafından yürütülen görev ve faaliyetler kapsamında edinilen kamuya, ilgililere ve üçüncü kişilere ait gizlilik taşıyan bilgiler, kişisel veriler, ticari sırlar ve bunlara ait belgeler mevzuat gereği yetkili kılınan mercilerden başkasına açıklanamaz, gerç
Madde
MADDE 14
(1) Başkanlığın gelirleri; a) Genel bütçeden yapılacak Hazine yardımlarından, b) Başkanlığın faaliyetlerinden elde edilen gelirlerden, c) Başkanlık tarafından verilen idari para cezalarından elde edilen gelirlerden, ç) Kanun ve kararnamelerle kurulu bulunan ve kurulacak olan fonların gelirlerinden Cumhurbaşkanı kararıyla yüzde 10’una kadar aktarılacak tutarlardan, d) Diğer gelirlerden, oluşur. Muafiyetler
Fikra
(1)
Başkanlığın gelirleri; a) Genel bütçeden yapılacak Hazine yardımlarından, b) Başkanlığın faaliyetlerinden elde edilen gelirlerden, c) Başkanlık tarafından verilen idari para cezalarından elde edilen gelirlerden, ç) Kanun ve kararnamelerle kurulu bulunan ve kurulacak olan fonların gelirlerinden Cumhurbaşkanı kararıyla yüzde 10’una kadar aktarılacak tutarlardan, d) Diğer gelirlerden, oluşur. Muafiyetler
Bent
a)
Genel bütçeden yapılacak Hazine yardımlarından,
Bent
b)
Başkanlığın faaliyetlerinden elde edilen gelirlerden,
Bent
c)
Başkanlık tarafından verilen idari para cezalarından elde edilen gelirlerden,
Bent
ç)
Kanun ve kararnamelerle kurulu bulunan ve kurulacak olan fonların gelirlerinden Cumhurbaşkanı kararıyla yüzde 10’una kadar aktarılacak tutarlardan,
Bent
d)
Diğer gelirlerden, oluşur. Muafiyetler
Madde
MADDE 15
(1) Başkanlığın ihtiyaçları kapsamında yurt dışından ithalat veya hibe yoluyla sağlanacak her türlü malzeme, araç, gereç, makine, cihaz ve sistemleri ve bunların araştırma, geliştirme, eğitim, üretim, modernizasyon ve yazılımı ile yapım, bakım ve onarımlarında kullanılacak yed
Fikra
(1)
Başkanlığın ihtiyaçları kapsamında yurt dışından ithalat veya hibe yoluyla sağlanacak her türlü malzeme, araç, gereç, makine, cihaz ve sistemleri ve bunların araştırma, geliştirme, eğitim, üretim, modernizasyon ve yazılımı ile yapım, bakım ve onarımlarında kullanılacak yed
Madde
MADDE 16
(1) Kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere bu Kanunla yetkilendirilen mercilerin ve denetim görevlilerinin görev ve yetkileri kapsamında istedikleri bilgi, belge, yazılım, veri ve donanımı vermeyenler veya bunların alınmasına engel olanlar bir yıldan üç yıla kadar hapis ve beşyüz günden binbeşyüz güne kadar adli para cezası ile cezalandırılır. (2) Bu Kanun uyarınca alınması ger
Fikra
(1)
Kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere bu Kanunla yetkilendirilen mercilerin ve denetim görevlilerinin görev ve yetkileri kapsamında istedikleri bilgi, belge, yazılım, veri ve donanımı vermeyenler veya bunların alınmasına engel olanlar bir yıldan üç yıla kadar hapis ve beşyüz günden binbeşyüz güne kadar adli para cezası ile cezalandırılır.
Fikra
(2)
Bu Kanun uyarınca alınması ger
Madde
MADDE 17
(1) İdari para cezalarının uygulanmasından önce ilgilinin savunması alınır. Savunma istendiğine ilişkin yazının tebliğ tarihinden itibaren otuz gün içinde savunma verilmemesi halinde, ilgilinin savunma hakkından feragat ettiği kabul edilir. (2) Bu Kanunda tanımlanan kabahatlerden birinin idari yaptırım kararı verilinceye kadar birden çok işlendiğinin tespit edilmesi halinde ilgili gerç
Fikra
(1)
İdari para cezalarının uygulanmasından önce ilgilinin savunması alınır. Savunma istendiğine ilişkin yazının tebliğ tarihinden itibaren otuz gün içinde savunma verilmemesi halinde, ilgilinin savunma hakkından feragat ettiği kabul edilir.
Fikra
(2)
Bu Kanunda tanımlanan kabahatlerden birinin idari yaptırım kararı verilinceye kadar birden çok işlendiğinin tespit edilmesi halinde ilgili gerç
Madde
MADDE 18
(1) Siber güvenlik ürün, sistem, yazılım, donanım ve hizmetlerin yurt dışına satışı, Başkanlıkça belirlenec
Fikra
(1)
Siber güvenlik ürün, sistem, yazılım, donanım ve hizmetlerin yurt dışına satışı, Başkanlıkça belirlenec
Madde
MADDE 19
(1) (27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile ilgili olup, yerine işlenmiştir.) (2) (10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile ilgili olup, yerine işlenmiştir.) (3) 4/5/2007 tarihli ve 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun ile ilgili olup, yerine işlenmiştir.) (4) 5/11/2008 tarihli ve 5809 sayılı El
Fikra
(1)
(27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile ilgili olup, yerine işlenmiştir.)
Fikra
(2)
(10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile ilgili olup, yerine işlenmiştir.)
Fikra
(3)
4/5/2007 tarihli ve 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun ile ilgili olup, yerine işlenmiştir.)
Fikra
(4)
5/11/2008 tarihli ve 5809 sayılı El
Madde
MADDE 1
(1) Bilgi T
Fikra
(1)
Bilgi T
Madde
MADDE 20
(1) Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 21
(1) Bu Kanun hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Kanun hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 1
(1) Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanlığına ve Dijital Dönüşüm Ofisine ait ve münhasıran ulusal siber güvenlik faaliyetleri kapsamında kullanılan her türlü taşınır, bilgi işlem altyapısı ve sistemler, taşıt, araç, gereç ve malzeme, fiziki ve elektronik ortamdaki her türlü kayıt ve doküman ile diğer her türlü varlık envanteri ile mezkûr Başkanlık ve Ofis tarafından söz konusu faaliyetlerin yürütülmesinden doğan her türlü borç ve alacaklar, hak ve yükümlülükler, Siber Güvenlik Başkanlığına bu Kanunun yayımından itibaren altı ay içerisinde devredilir. (2) Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanlığının ve Dijital Dönüşüm Ofisinin kadro ve pozisyonlarında bulunan personelden ulusal siber güvenlik faaliyetleri kapsamında çalışanlar, taleplerinin bulunması ve Siber Güvenlik Başkanlığınca uygun görülmesi halinde Başkanlıkta görevlendirilebilirler. Bunlardan talepte bulunan ve Başkanlıkça uygun görülenler mevcut kadro veya pozisyon unvanları ve öğrenim durumları dikkate alınarak bu Kanunun yayımından itibaren dokuz ay içerisinde Başkanlıkta durumlarına uygun kadro veya pozisyonlara atanabilirler. Bu fıkra kapsamında ataması yapılan personelin önceki kurumlarında veya kadrolarında geçirdikleri süreler yeni kurumlarında veya kadrolarında geçirilmiş sayılır. Bu fıkra kapsamında ataması yapılan personelden mali hakları hususunda haklarında 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin geçici 10 uncu
Yururluk
YÜRÜRLÜK
ten kaldırılan hükümler MADDE 19- (1) (27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile ilgili olup, yerine işlenmiştir.) (2) (10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile ilgili olup, yerine işlenmiştir.) (3) 4/5/2007 tarihli ve 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun ile ilgili olup, yerine işlenmiştir.) (4) 5/11/2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu ile ilgili olup, yerine işlenmiştir.) Uyum, geçiş düzenlemeleri ve kuruluş işlemleri GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanlığına ve Dijital Dönüşüm Ofisine ait ve münhasıran ulusal siber güvenlik faaliyetleri kapsamında kullanılan her türlü taşınır, bilgi işlem altyapısı ve sistemler, taşıt, araç, gereç ve malzeme, fiziki ve elektronik ortamdaki her türlü kayıt ve doküman ile diğer her türlü varlık envanteri ile mezkûr Başkanlık ve Ofis tarafından söz konusu faaliyetlerin yürütülmesinden doğan her türlü borç ve alacaklar, hak ve yükümlülükler, Siber Güvenlik Başkanlığına bu Kanunun yayımından itibaren altı ay içerisinde devredilir. (2) Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanlığının ve Dijital Dönüşüm Ofisinin kadro ve pozisyonlarında bulunan personelden ulusal siber güvenlik faaliyetleri kapsamında çalışanlar, taleplerinin bulunması ve Siber Güvenlik Başkanlığınca uygun görülmesi halinde Başkanlıkta görevlendirilebilirler. Bunlardan talepte bulunan ve Başkanlıkça uygun görülenler mevcut kadro veya pozisyon unvanları ve öğrenim durumları dikkate alınarak bu Kanunun yayımından itibaren dokuz ay içerisinde Başkanlıkta durumlarına uygun kadro veya pozisyonlara atanabilirler. Bu fıkra kapsamında ataması yapılan personelin önceki kurumlarında veya kadrolarında geçirdikleri süreler yeni kurumlarında veya kadrolarında geçirilmiş sayılır. Bu fıkra kapsamında ataması yapılan personelden mali hakları hususunda haklarında 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin geçici 10 uncu maddesi veya ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulananlar hakkında anılan düzenlemelerin uygulanmasına devam edilir. Dijital Dönüşüm Ofisinden bu fıkra kapsamında ataması yapılan personele, iş mevzuatına göre herhangi bir tazminat ve yıllık izin ücreti ödenmez. Bu personelin önceden kıdem tazminatı ödenmiş süreleri hariç kıdem tazminatına hak kazanacak şekilde geçmiş olan hizmet süreleri, ilgisine göre emekli ikramiyelerinin veya iş sonu tazminatının hesabında dikkate alınır. Ayrıca, bu personele bu fıkraya göre atanmadan önce ilave tediye veya ikramiye ödenmiş olması halinde ödenen tutarların atamanın yapıldığı tarihten sonraki çalışılmayan günlere tekabül eden kısmı geri alınır. (3) Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanlığının ve Dijital Dönüşüm Ofisinin ulusal siber güvenlik faaliyetleri ile ilgili yapılmış olan sözleşmeler, açılmış ve açılacak olan davalar ve icra işlemlerinde ikinci fıkradaki atama işlemlerinin tamamlanması tarihi itibarıyla Başkanlık taraf sıfatını kazanır, mevcut dava dosyaları ve icra takiplerine ilişkin dosyalar Başkanlığa devredilir. (4) Siber güvenlik alanında faaliyet icra eden dernek, derneklerden oluşan federasyonlar, vakıflar ile ticaret şirketleri, altıncı fıkrada belirtilen düzenlemelerin yürürlüğe girmesinden itibaren bir yıl içerisinde Başkanlığın belirlediği ilke ve esaslar çerçevesinde sertifikasyon, yetkilendirme ve belgelendirme işlemlerini tamamlamakla yükümlüdürler. Bu yükümlülüğün yerine getirilmemesi halinde siber güvenlik alanında faaliyette bulunulamaz. Bu süre sonunda söz konusu yükümlülüklerini yerine getirmeyen dernek, vakıf ve federasyonların tüzel kişiliklerine, Başkanlığın talebi üzerine 22/11/2001 tarihli ve 4721 sayılı Türk Medenî Kanununun ilgili hükümlerine göre mahkeme kararıyla son verilir ve mahkeme tarafından yargılama sürecinde gerekli tedbirler alınır. Ticaret şirketleri ise aynı süre içinde yükümlülüklerini yerine getirmediği takdirde ticaret unvanlarında ve faaliyet konularında yer alan siber güvenliğe ilişkin ibareleri şirket sözleşmelerinden çıkarır veya ticaret sicilinden terkin edilmeleri amacıyla tasfiye süreçlerini başlatır. (5) 19 uncu maddenin üçüncü ve dördüncü fıkraları uyarınca yürürlükten kaldırılan hükümler kapsamında faaliyet gösteren kurumlar Başkanlığın teşkilatlanmasının tamamlanmasına kadar anılan hükümler çerçevesinde görevlerini
Yurutme
YÜRÜTME
k, bu kapsamda zafiyet ve sızma testleri ile varlıklara yönelik risk analizleri yapmak veya yaptırmak, siber tehditlerle mücadele etm
İlişki Ağı Görselleştirmesi
Örnek Görselleştirme
İlişki Listesi
İlişki Bulunamadı

Bu doküman ile ilişkili başka doküman bulunmamaktadır.